Strony

Szukaj

sobota, 28 sierpnia 2010

Nibykonkurs XVI za nami

Zrobiłem to z zaskoczenia i bez jakichkolwiek wcześniejszych ustaleń czy konsultacji społecznych. Sam z siebie wystartowałem Nibykonkurs. Jak wyszło? Całkiem, całkiem.


Hasła pochodziły jak zawsze z Mix-O-Tronica, ale postarałem wybrać się jak najbardziej zamotaną kombinację, toteż padło na:


anatomia : Alan Turing : artyści


O dziwo pomimo z czapy dobranego terminu powstały 3 prace i o każdej mogę powiedzieć coś dobrego.



Galaktyczni Zbieracze
by Thronaar


Na pograniczu planszówki i RPGa, wygląda na przyjemny space wreck crawl. Nie bardzo widzę, jak gra ma realizować hasła, ale pal to licho - jest fajna!


Menażeria
by Magnes


Karcianka. Kurde, to chyba pierwszy raz jak ktoś robi karty do gry. Nie przejrzałem instrukcji, ale z krótkiego opisu na forum wynika, że wcielamy się w artystów w dziedzinie konstrukcji potworów. Karty wyglądają niepozornie, ale sporo wysiłku trzeba było w nie włożyć (szczególnie, że autor, jak mi się zwierzał, po drodze parę razy zmnieniał koncepcję tego jak mają wyglądać reguły). Część jest nawet zabawna.


Anatomia Turinga
by lucek


Autor twierdzi, że to story game (czyli gra dostosowana do rozegrania konkretnego scenariusza / sytuacji). Jak dla mnie to scenariusz malutkiego LARPa. Tak czy siak, temat (spotkanie i wspomnienia ludzi którzy znali Turinga na jego pogrzebie) jest poważny i ciężki jak na grę z Nibykonkursu. Jest też podany w zwięzłej i rzeczowej formie. Mocne.


Podsumowanie


Żadna gra w tej edycji nie jest "klasycznym RPGiem". Wszystkie jednak są na swój sposób warte uwagi. Może jest ich mało, ale jak wiemy z doświadczenia ilość nie zawsze przekłada się na jakość. Po dokładniejsze informacje odsyłam do samych gier.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz